Härliga tisdag! - vädret så klart :(

Joy kom hem-hem i förmiddags, mys-mys :) Men tyvärr är hon väldigt dåligt koncentrerad på nuet och oss :) Hon bara bara bara inriktar sig på en stor glädjande händelse i hennes liv.
Vi tycker självklart att det ska bli roligt, men hade ändå gärna haft henne koncentrerad bara på oss, syskonen, syskonbarnen, svampplockning, pyssel i växthuset, spela spel, prata (det gör hon ju, men bara om hennes blivande stora stora) Ok, Ok, Ok! Det är ju så barn fungerar, vi får vara glada över att hon kom hem och är glad :)
Dagen idag har Joy gjort jättefina lavendelkorgar och Lilian och jag har gjort minikransar av harklöver. Joy är full med kreativ energi och jag har för första gången på över ett år känt lust och ork att göra saker! Det är t o m skönt och kul att orka diska och tvätta! Även om jag inte får hänga tvätten själv :(
I vilket fall som helst så plockade jag in ett lass små rödbetor, skrubbade, kokade, skalade och njöt!
En bra dag, en fin kväll även om inte ens två raka Yatsi kunde få Joy koncentrerad:)
God natt, sov gott!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0