Det duggar inte längre så tätt

med inlägg här :( Det känns ungefär som att jag bara gnäller just nu och det är ju inte alls roligt att skriva om. Men idag har vi i alla fall städat upp lite i ladugård och växthus för i morgon kommer kära vännen Lilian och vi startar med påskeriet. Det känns i alla fall roligt och käre maken och jag har hjälpts åt att fixa lite material. (Han har solklart varit den duktigaste :), jag har letat inspiration på nätet och faktiskt hittat lite kul. Så skrattar vi ju som vanligt åt våran lilla djurfamilj, de njuter i hög grad av våren och jagar både matte, husse, sorkar och varandra!
Igår åkte vi till Gullspång för att hälsa på Veronica och Dinge på deras jobb och se om vi kunde hitta något kul på loppisen Virre jobbar med. Så hade jag tagit med Enyos nytvättade arbetskläder och vi tänkte göra en kaffepaus hos Jenna och barnen. Efter mycket letande så hittade vi loppisen, men missade Veronica. Hon hade åkt iväg till växthuset strax innan vi kom :( Men vi hittade lite fina saker och träffade Dinge. Men! När vi skulle låsa upp bilen med startkortet så fungerade det inte! Vi kom inte in i bilen och där satt Hjärtat och pep. Det tog en bra stund innan det gick att klara ut och då blev det inget besök hos Jenna, vi var tvungna att åka hem och kolla bilen.
Silverfat, silvervas (köpta på Virres loppis) och nyplockade snödroppar och lite videtussar.
Vårat charmtroll, som nästan får bete sig hur som helst, vi bara skrattar åt honom :)
Vårbild av bassängen.
min favoritmaskin i går, helt nedkladdad med apelsin.
Rester med krut, får gå till komposten.
Resultat den här gången; ca 26 liter färskpressad apelsinjuice.
Tisdagens resultat hämtat på Erikshjälpen i Skövde. 10 söta Höganäsmuggar, tre fina ljuslyktor, Ib laursen. Blev fint tillsammans med den vita Höganäskannan som här får agera tulpanvas.
Ha en fin lördagkväll!

Kommentarer
Postat av: Mirijam

Vilka fina grejer! Och jag paxar apelsinjuice tills jag kommer hem! Jag saknar er till max! Pussar och kramar i tusen!

2012-03-19 @ 03:07:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0