Jag är dyster! Syster yster!

Du svarar inte i telefon, något recept på nätet hittar vi inte och juicen är slut sedan i söndags :((( Tänk på att jag är en ytterst svag människa just nu och behöver enorma mängder av Brinsbackens hemgjorda juice!!!!
Dock kan jag njuta av det allra underbaraste vårväder idag med.
1 mars 2007 var det inte sådant här väder. Grått, disigt, halt och ganska mycket smutsig snö. Vi kände oss väldigt vilsna och det mesta just då var kaos. Våran pappa hade avlidit samma morgon och även om allt egentligen var väldigt fint och lugnt så känner man sig helt annorlunda. Det är ju också faktiskt så att det här upplever man bara en enda gång i livet om ens det. Man har ju bara en pappa.
Den sista blomman min syster och jag fick av honom har vi kvar än, och har dragit upp många plantor med. En engelsk, mycket vacker, mörklila pelargon, som vi båda två har vårdat ömt. Men i vinter har det varit väldigt nära att min pappablomma fryst sönder. Våran enda manliga familjemedlem (i djurflocken alltså) öppnade dörren till växthuset ett helt dygn när det var som allra kallast. De flesta blommorna klarade sig dock p g a dörren är så placerade att det dröjer en stund för kall luft att nå blommorna. Men de engelska är ju känsligare och jag håller just nu på med konstgjord andning varje dag och ömmar rejält med den krake som till synes har överlevt. Håll tummarna för mig och min kära pelargon!
Idag har jag korrekturläst Krönikan med ett mycket svagt engagemang. Tyvärr. Jag tycker ju den är så rolig att skriva och därefter läsa, men just nu känns allt normalt väldigt långt borta. Jag vill bara ha vissa saker gjorda, direkt, omgående, helst igår! Ibland tycker jag att det vore skönt att bara få tuppa av och så vakna till en ny värld. Men så barmhärtigt är inte livet mot människor. De ska tuktas, en del mer andra mindre. Jag tillhör första gruppen, dessutom mer+, så jag är svårtuktad med andra ord.

Kommentarer
Postat av: syster yster

är i örebro ringer när jag kommer i hem, åker rätt sent i dag så det får bli i morgon. kul att ni gillade juicen den är superenkel att göra. ni ska få del av receptet kram kära

2012-03-01 @ 12:18:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0