Solig fredag!

Och massor med goda nyheter! Juicerecept! Tackar och bockar kära syster, även för en trevlig pratstund om politik, mat, miljöförstöring, barn, barn, barnbarn! m m. Diskussionslystna systrar borde ha rabatt på Telia eller en direktlinje så inte kära makar blir irriterade :)
Kallelse har kommit, inte roligt men bättre än att vänta.
I går hängde jag hela klädställningen utomhus full med tvätt, idag tog jag in all tvätt helt torr! Det är en ren fröjd så idag har jag hängt ny tvätt :) P g a många härliga gester, fester och tyvärr även vissa tråkigheter så har tvätten inte skötts så som jag brukar. Men nu är vädret med mig, förmodligen tycker moder Natur att hon vill stötta min slokande livslust :(
Nu tänker jag åka och fredagshandla, minst 5 kg apelsiner och mandariner. Det blir drinkar på juice ikväll, inga pengar över till något rödtjut-apelsinerna är dyra nu igen :)
En speciellt god nyhet är att den armeniska familjen har fått komma tillbaka till Sverige och till Ånge! Stort varmt grattis och mycket välkomna hem igen!
En annan livgivande nyhet är att hackkycklingen Juholt nu skall få en chans till via Stefan Lövén, det tycker jag är SÅ bra, det visar på sammanhållning, värdesatt kompetens, solidaritet m m. Aftonbladet kommer att få jobba hårt för att slå sönder Juholt ännu en gång.
I Mariestad accelererar bråk på bråk. Nu har man slutat bråka om skolor, konstverk m m, nu har man gått i närkamp angående varandras alkoholvanor. Man öser skit värre än forna dagars bönder (alltså bönderna öste skit för att något skulle växa) politikerna i Mariestad öser skit för det skall sluta växa. :(
Ha en bra fredag allihop!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0