Kalla fakta

har tyvärr varit ännu kallare. För några år sedan gjorde jag själv fler anmälningar mot ett mycket grovt omhändertagande av barn. Inget hände naturligtvis, efter ett par ÅR visade det sig att barnen hade det mycket galet i det familjehem Töreboda kommun valt ut. Det handlade om svår psykisk misshandel, kränkningar och t o m 
monterade övervakningskameror i sovrum och badrum! Efter ännu en anmälan så fick kommunen en skrapa, men inget mer. De människor som blivit grovt kränkta och utsatta fick en muntlig bön om ursäkt, men vad hjälper det?
Efter alla våra år som familjehem så kan jag lugnt sätta mig ned och påstå: Barnen är helt underbara för det mesta. Däremot är de ofta skadade av sin omgivning och det tar lite tid att komma tillrätta med, men därefter är det bara roligt . Det som kan vara superjobbigt är med vissa socialtjänstemän, massmedia, skolpersonal  m m. Och omgivningens kommentarer. Det kan också vara jobbigt med föräldrarna, mest i början, men det går också att hantera.
Jag är dock inte ett dugg förvånad över vad Kalla fakta visade upp i går kväll, det finns ett antal socialtjänstemän som är klart olämpliga i sitt yrke och som egentligen inte ens skulle få komma i närheten av arbete med människor. Ledsamt är det att det drabbar en kommun som de senaste åren haft en klar positiv uppgång och mängder med god och positiv reklam som givetvis stärkt oss alla. Då kan en sådan här grej verkligen påverka negativt och det känns bittert.
Nu ska jag prata med min lilla Nellie, vi håller på att baka limpor :)

Kommentarer
Postat av: Robin,lillebror och dotterson.

såg programmet oxå å jag hoppas det blir bättring!
hälsa alla så gott:)

2012-11-01 @ 16:17:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0