Söndagkväll, mysigt efter en härlig dag!

Goda vännerna LarsGöran och Majlis kom och firade mig lite i efterhand, det blev fika och glatt prat. Så har vi sett på Allt för Sverige och blivit så himla glada igen! över vårt vackra hemland. Och vi välkomnar alla som vill vara här, leva här, kort eller lång tid, mörk eller ljus, religion och politisk åsikt kvittar så länge man inte gör någon annan människa illa. 1988 var jag i Munchen i sällskap med min då 16-årige son och hela hans klass. Och som bonus fick jag ha mina vuxna döttrar med + Mimmi i magen (Annelies mage såklart). Hemma hade jag käre maken och våra två småtjejer, Joy och Jenna.
På väg mot vår lunch i Munchen mötte vi flera stora gäng, 25-30 personer svårt att bedöma. Alla var rakade, tatuerade, klädda i skinnkläder, grova kängor och beväpnade med cykelkedjor som dom gick och slog med. Min matlust försvann omedelbart och jag mådde väldigt dåligt av den synen. Jag, som i hela mitt liv läst nästan allt som skrivits om andra världskriget och Hitlers Tyskland, förstod mycket väl att det var på gång igen. Men den här gången har det tagit längre tid och mer motstånd. Folk är mer medvetna nu och dessutom spelar ju alla medier en mycket stor roll, både positivt och negativt. Men jag tror att vi nu är i gränslandet. Kan vi, i vårt vackra demokratiska hemland, verkligen ha mage att rösta fram nazism? Bara för att vi har en okunnig och föråldrad syn på andra kulturer? Nog vet väl de allra flesta att Zlatan Ibramhimovic är svensk? Och nog är vi jättestolta både över honom och övriga jätteduktiga fina människor i vårt land? Typ Benny Andersson och Laleh? :) Och alla andra som är så fina, så lojala, så duktiga!!
Snälla snälla! Gå inte på Sverigedemokraternas locktoner, rösta på vad ni vill men definitivt inte rasister, facister och nazister!
Ja förlåt, det blev lite förmaningar:
 
Här är ju det som jag egentligen ville visa och berätta om. Papyrusen är en bild som våran Rebecca hade med sig hem från Egypten och som våran alldeles egna Stefan ramat in och gjort suveränt fin! Tack Rebecca, Joy och Stefan!!!!
 
Vit azalea, som jag älskar och
 
otroligt fina julgrytlappar som jag fick av LG och Majlis! Stort tack! Och ha en fortsatt bra söndagkväll och natt.

Kommentarer
Postat av: Anonym

Vad fint det blev 😊. Helt rätt om sd!

2012-11-18 @ 22:49:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0