Mitt i all oro finns det ändå glädjeämnen!

Tack käre bror för din kommentar om mina bilder-tycker ju själv att jag är urusel fotograf, fotar hellre än bra :)
Så måste jag ju visa vad jag pillar med när jag går här och väntar och samtidigt få tala om vilken idékläckare käre maken är:
 
 
Toppenbra frysförpackningar, speciellt för en-två personer. Hemmalagad mat med fint skriven information. Det är grejor det jämfört med Dafgårds m fl, för att inte tala om frysetiketter som bara ramlar bort eller blir oläsliga.
Självklart är det käre maken som kläckt ideén.
På tal om honom ja, så vet jag faktiskt inte riktigt var jag har honom just nu. Han har åkt till KSS med sin eländiga mage och har ännu inte hörts av. Men med erfarenhet av dagens sjukvård (Töreboda vårdcentral och kardiologen undantaget) så har varken han eller jag så stora förhoppningar om att han ska få hjälp :(
 
Men nu pratar vi om lite roligare, mycket sötare och många, många år yngre människor i stället:
 
 
En jättesöt liten Meja :)
 
med sin helt otroligt söta storasyster Julia!
Jag måste också få visa Mejas allra finaste present, hon hade fått mycket men denna var finast!
 
 
Idag blir det tvära kast mellan samtalsämnena.
Vi tittade på Jonas Gardells nya tv-serie: Torka aldrig tårar utan handskar på. Den startade i måndags och berörde mig så fruktansvärt illa så att jag knappt kunde sova. Med tidigare erfarenhet av det Jonas Gardell skriver så vet jag ju också att filmen är fruktansvärt sann, snarare tilltagen i underkant än överkant. Och ändå gör det så ont att se hur människor behandlar människor. Detta var i och för sig -80tal, men jag är ganska säker på att dagens sanning för de homosexuella inte är så himla mycket bättre. 
När vi ändå diskuterar ämnet så vill jag gärna framföra en åsikt om utställningen Ecco Homo, som alltid väcker så mycket uppmärksamhet och tyvärr också mycket hat. Jag är absolut ingen rojalist men att se hur man gestaltat Silvia stående på knä och håller upp mattan för ett hak-kors och kungen och hans manliga vänner käkar pizza direkt på Camilla Henemark tycker jag är mycket kränkande. Finns ingen humor eller satir i något sådant. Och min absoluta åsikt är att detta förstör betydligt mer för människor som är annorlunda eller olika.
Tack för mig.

Kommentarer
Postat av: Joysan

Åh så söta de är Meja & Julia! Och vad smart med maten och uppmärkningen! Så ska vi också göra i huset sen! :). Ge pappa en stor kram från oss så hörs vi i morgon! Puss

2012-10-10 @ 23:24:44
URL: http://lovelidays.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0