Regnig tisdagmorgon, men!

Mariestadstidningen gav mig första glädjekicken genom en suveränt bra och positiv artikel om Töreboda <3 Resterande glädjekickar fick jag av Facebook där min kära tvåa presenterar hela sin underbara familj och lite andra glädjande nyheter. 
Jag är absolut ingen "kändisjägare", avskyr när man tränger sig på människor därför att de på något sätt gjort sig kända. Men det finns två bloggar jag gärna läser, den ena är Charlotte Perellis och den andra är Magdalena Graafs. Och det beror på att dom är genuint intressanta och roliga båda två. Men man märker också väldigt tydligt vilka otroligt negativa människor som kommenterar? Självklart inte alla, men överraskande många? Jag önskar att jag förstod vad det är som är stimulerande i att yttra sig elakt och negativt om/till andra människor? Det är väl helt underbart när det går bra för folk, oavsett om de är kända eller inte? Vem önskar sin nästa otäckheter? Vem applåderar när någon snubblar? Vad består människovärdet av? Det man gör? Hur man ser ut? Vad man har för hudfärg? Familj? Ekonomiska tillgångar? Religion? Kön? Rakt eller lockigt hår? Glasögon? Märkeskläder? Slank? Missbrukare? Hemlös? Förståndshandikappad? Eller, eller, eller? Man kan rabbla i evigheter om olikheter, men nog måste man väl ändå ha kvar sitt människovärde ända in i döden? Det enda som sätter ned människovärdet i mina ögon är om man berövat någon annan/dra livet. 
Nej, nu får jag sluta filosofera och återgå till dagens sysslor som nog blir att måla mitt nya skafferi !!!!!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0