En lättnadens lördag!

Strålande vintersol över de drivor som stormen lämnade :)
Veckan har varit väldigt jobbig både i vävstugan (med alla knutar) och även hemma. Stormen gjorde ju inte saken bättre! Men idag verkar det som om det mesta lugnat ned sig. Jag har bara ett mönsterparti kvar och så givetvis 6 knutar men det kommer jag att hinna med i morgon.
Idag var vi till Gullspång, vi skulle lämna elljusstakar som Jenna ville ha (vi använder de inte längre) och så glömde vi ljusstakarna :( Men vi fick ju glädjas över barn, så oss gick det ingen nöd på :)
Glad är jag, det mesta är fint och bra. Förväntansfull inför julen-även om inte hela familjen kommer så är jag jätteglad över de som kommer :)
Just nu är dock läget spänt: det pågår nazistdemontrationer i Lidköping och stämningen är spänd. Över 100 poliser är där och jag kan inte låta bli att ställa mig frågan: Har vi råd med nazister? Dessa ondskans lakejer, som inte gör det minsta lilla för vårt samhälle-bara sprider hat och ondska. Jag kan verkligen inte förstå hur de kan passa in i ett demokratiskt tänkande? De bryter ju mot grundlagen bara genom att finnas!!!! Fy för den lede fi!!!
Ha en fin kväll, glöm inte sista avsnittet av Så mycket bättre! Den 15 december, alltså nästa söndag börjar Så ska det låta med med programledare Kalle Moraeus! helt underbart!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0