En väldigt ovanlig vanlig dag :)

Vi hade planerat att åka och handla, storhandla, idag. Dels var det den vanliga månadshandlingen, så självklart också julhandling. Pyttelite loppis kunde ju inte heller skada, det var ganska länge sedan och jag hade abstinens. Allt klaffade, vi gick upp i tid, åkte i tid. Enligt plan till Skara-först en liten loppis, därefter käre makens favoritaffär (Jula) och jag gick in på CityGross för att handla i första hand allt köttaktigt till jul. Men det är något fel på CityGross? Jag tror affären, ytorna är för stora för mig, jag hittar absolut ingenting? Jo vars, revbenspjäll, julkorv, leverpastej m m inhandlade jag men därefter var det stopp. Basvaror hittar jag bara inte där, så jag gav upp när käre maken kom och så for vi till Skövde. Erikshjälpen först så klart, därefter åkte vi upp i topp på parkeringsgaraget vid Willys. Tog hissen ned och gick ut tvärsöver gatan och åt en väldigt god och stillsam lunch på Orient Palace! Jättemysigt och väldigt gott. Sedan tillbaka in i jättebutiken Willys och det gick väldigt bra att följa listan, vi var ju mätta och belåtna. Därifrån till Stallsiken; Biltema, Rusta och ÖB i nu nämd ordning. Så Konsum i Töreboda och hem. Hemma väntade oss Rasmus och Roger, de skulle övernatta här för en gångs skull och höll på med lite mat. Mitt i alla varor kom vännerna Loodhs med julblomma och det blev kaffe med pepparkaka och en stunds roligt prat. Visade också vår fina-fina julklapp; fotoalmanackan från Signe med föräldrar. -Stolta som tuppar- så klart!  Dom åkte hem för att se Ernst vilket vi ju naturligtvis också gjorde - det KAN man ju inte missa :)
Och nu ikväll har jag haft en lång stunds mysigt småprat med sonen-det är jag verkligen inte bortskämd med. Så nu är jag behagligt trött och väldigt nöjd med den här dagen.
 
 
Lilla kära barn, älskar dig :)
Godnatt och sov gott!
 

Kommentarer
Postat av: Anonym

hej !
läser med förnöjsamhet din beskrivning med alltihop stora affärer som gör en lessen och liten tröstar sej med en liten loppis slutar med konsum Töreboda
överraskningen när ni kom hem osv.
din vän

2013-12-20 @ 06:44:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0