En bra dag, skönt!

Har orkat en hel del idag och det känns som ren och skär vinst:) Bland annat så har jag målat, målat och därefter målat. Vattnat alla blommorna i växthuset, strukit en stor tvätt, dammsugit, manglat, gosat med kattorna, varit hem till den sjuke sonen med Siw o Egons matkasse, jobbat med tradera :) Det är himla skönt när man orkar lite mer än som det varit nu flera veckor.
Min son är också en sjuhejare på att köpa blommor, eller gör han med kärlek. Se här:
 
Den här fick jag av honom julen 2010.
 
Och den här amaryllisen fick jag julen 2012. Den har redan blommat med två stänglar och nu är den tredje på gång.
Och dessutom har jag hjärtinnerligen goda vänner. Se vad de kom med advent 2012:
 
 
De allra vackrast rosenkoppar! Då var de fyllda med julhyacinter, nu är de fyllda med vita pärlhyacinter :)
 
Det är ju det bästa med februari, just detta att ljuset återvänder och man riktigt ser hur växterna börjar räta på sig och knoppas. Inte ute än men man kan ju ta in lite i värmen :)
 
 
Här har jag suddat till lite äpplekvistar som är på g. Hade jag varit en bättre fotograf så hade ni ju kunnat se de små gröna knopparna, men nu får ni tänka er att de faktiskt finns.
 
I lördags fyllde några av mina kära år:
 
Världens goaste Mikaela fyllde 5 år!! Grattis älskade barn, vi är på G.
 
Så fyllde ju världens bästaste vän år; 41 faktiskt och det kan man inte tro :)
 
 
Att hitta henne utan barn, barnbarn, älsklingsdjur eller gamla är ju inte att tänka på. Men här är hon i alla fall med bara en och det är ju världens sötaste Julia :) Stort Grattis kära vän!
 
Så sist men absolut inte minst: Min etta har varit hemma en blixtvisit och det är ju alltid lika roligt även om tiden alltid  går för fort <3 Tack mina kära för en underbar helg.
 

Kommentarer
Postat av: Anonym

Fina bilder och skönt med energi :). Puss

2013-02-11 @ 23:11:58
Postat av: Anonym


hej
tack för alla snälla ord du säger om oss det är det som gör dagen mycket ljusare och gladare
din vän

2013-02-12 @ 17:13:24
Postat av: Robin

Å vad vi längtar efter er! ska bli så roligt att ni kommer upp:)

2013-02-12 @ 20:40:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0