Varför blir djur som flyttar till oss så tokiga?

Vi måste göra jättefel med djur, spelar ingen roll om det är hundar, kattor eller humlor :) De beter sig som om de äger världen inkl oss! 
 
 
Det här är alltså den ena våra katters toalett? Visserligen med ny sand i men dock ej att leka i? Men den här katten är ju å andra sidan inte heller att leka med :)
Nu i veckan har det blivit mycket pyssel med blommor både inne och i växthuset. Här blev två blomster fem utan vidare.
 
 
Det här de tre nya!
 
 
En av mina favoriter: myrchene, släkt med myrten men mycket mer lättskött. Ser ni det lilla gröna hänget? Det är ett rotskott som jag försöker få att överleva :)
 
 
Fler favoriter men blunda gärna för tapetens tillstånd. Kolla hellre de vackra blomkopparna som jag fått av min kära vän Lilian :)
Till frukost i morse blev det bl a en väldigt god smörgås.
 
 
Det är ju inte lätt att förstå mina dimmiga bilder men jag kan tala om att det är en nybakad surdegsskiva där jag blandat ned färsk tomat och oliver i degen. Så har jag yoghurt naturell som smör, skivad avokado med citronsaft och salt (tack käraste dotter Suz som lärde mig hur gott det här är) och så toppas anrättningen med  en skiva supergod getost!
 
Så måste jag ju berätta om den senaste affärsidén som Weibulls står för:
Vi kom in på Karlssons i Mariestad och såg där något väldigt smart. Färdiga påskrukor med jord i och en påse frö. Bara att klippa upp, strö på fröet, vattna och ställa ljust. Krukorna var t o m ganska söta! Men självklart hade ju det bästa varit att det funnits FRÖ i fröpåsen, nu var den dock tom och Weibulls har sparat in lite pengar :(
 
 
Ha en bra söndag!

Kommentarer
Postat av: Robin

Gud vad sugen jag blev på din smörgås!!

2013-03-25 @ 16:49:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0