En fredag som går till historien.

Vi bestämde att vi skulle åka till Frövi och tända ljus på mamma o pappas askelundsplats. Först hämtade vi Rasmus som vi till all lycka skulle få ha ett helt dygn och därefter åkte vi. Första anhalt Sannahed, där käre bror bjöd på kaffe och sandvich, innan vi tillsammans åkte till graven. Lite ledsen blev jag när vi kom dit, för många anhöriga struntade blankt i Askelundens regler: Man får bara använda kyrkans vas och kyrkans ljuslykta, ingenting annat. Alltså inte kransar, inte gravsmycken i någon form. Men det var allt gransrisprydnader på 75% av Askelunden. Då blir det väldigt kalt och fult på de platser där vi lyder reglerna?
Rasmus ville också se Estoniastenen och hade massor med frågor runt den.
Färden fortsatte till Ikea, käre bror vaktade bilen (jag har en själsfrände i att avsky stora affärer) medan jag, Rasmus och Egon gick in för att köpa LED-glödlampor. De är så dyra så vi köper några stycken varje gång vi far förbil Ikea. Så köpte jag också en LED-slinga till den gamlas grenen vi har vi grovingången.
Så for vi till Indigo,  pizzerian i Kumla som bakar i stegugn. Gott, jättemysigt och bra service. Där strålade vi samman med Astrid också så vi fick en riktig mysmiddag.
När jag klev ur bilen för att gå in i restaurangen så kände jag att fotsulorna brände och det var faktiskt svårt att gå.
Det här blev värre och värre och väl hemkomna så tog jag mig knappt in i huset. Fotsulor och händer var svullna och händerna kliade och hade pyttesmå kliande blåsor. Hela midjan och magen (under op-såret) kliar också alldeles för j......t och är illande rött med stora upphöjda svullnader i. Ser ut som jättestora avlånga myggbett.
Vi misstänkte en allergisk reaktion, operationsplåster eller stygnen. Så käre maken tog bort platsplåstret och satt på vanlig steril kompress med pyttelite vanligt plåster.
Men inatt vaknade jag av att det kliade något fruktansvärt igen. Så det måste alltså vara materialet i suturerna som jag är överkänslig mot. Nu funderar vi ju på om vi vågar vänta till måndag-när stygnen ska tas bort? Eller om alla utslag blir värre och värre hela tiden?
Så klart att det inte var lyckat att jag kände mig frisk och stark :(
Nu får vi i alla fall snart hit Jenna, Dinge och barnen och vi ska äta frukost ihop innan käre maken och Dinge tar ned den döda granen, den sjuka häggen och lite björkar som blivit så stora så dom skuggar för mycket.
Ha en bra dag!

Kommentarer
Postat av: Joysan

Mysig dag verkar ni ha haft! 😊. Tråkigt att det kliar och har sig, hoppas det går över fort! Puss

2013-11-02 @ 11:07:35
URL: http://lovelidays.blogspot.com
Postat av: Robin

ojoj.. det är inte höstblåsor du har fått?
Kram/ Hanna

Svar: Nej, det är bara blåsor på händerna och i midjan. Dessutom är det bättre nu när jag tagit bort operationsplåstret.
Siw Gustavsson

2013-11-02 @ 15:56:44
Postat av: Ove Sjöberg

En mycket mysig fredag Jag menar det verkligen. Du vet syrran jag ärinte dom stora orden man. Men det jag säger kommer från hjärtat

2013-11-02 @ 20:59:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0