Jag hade en gång en gran...

som jag grävde upp i vår skog hösten 1978 och drog hem försiktigt och planterade i vår trädgård. Den växte och trivdes bra, men några år senare planerade vi att bygga ett garage och då måste granen bort eller flyttas. Med god hjälp av en stor grävskopa så flyttade vi vår gran och den klarade det fint och växte sig så stor att den överskuggade andra växter. Ända fram till mars 2013 då slog döden till i form av strålande varm sol och iskalla vindar samt - 10 gr. Vår fina gran dog tillsammans med massor med andra barrväxter både i skog och trädgårdar.  
 
För några veckor sedan fick vi hjälp att ta ned granen och några träd till och idag har vi släpat och dragit bort de sista grenarna från granen. Även idag i strålande höstsol! Jag har aldrig varit med om en så vacker november, ja hela hösten har ju varit otroligt vacker.
 
Jag lovar, trots att vi hade så god hjälp av tre härliga barn så var det väldigt mycket kvistar kvar att packa på bilkärran och köra bort till en blivande påskbrasa :)
 
Nu värker ovana muskler lite här och där och jag fortsätter nog min dag i syrummet en stund :)
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0