Moralpredikan!

Jag har läst Charlotte Perellis blogg i åtminstone fyra år och alltid haft stor glädje av den. Jag gillar hennes artisteri och det är också roligt med glimtar från hennes hårt arbetande vardag också hennes väl unnade semestrar och hennes glädje över sin familj. Däremot har jag glömt att läsa kommentarerna till hennes blogg. De har alltid varit så många och jag har tagit för givet att de är snälla o trevliga? Nu har hon satt stopp för att att publicera kommentarerna för att många är så sura, så otrevliga, elaka och tråkiga :( Vad är det med folk egentligen? Hon är en hårt arbetande artist och då handlar det sannerligen inte bara om att stå på scenen och vara vacker. Det är otroligt mycket studiojobb, repetetioner, träning in absurdum, resor hit och dit hela tiden, m m. Därtill ska hon alltid vara vacker, välklädd och trevlig mot alla. Och därefter fungera hemma, med barn, skola, olika aktiviteter, mat, tvätt, trädgård och mycket mycket mera. Jag beundrar henne för att hon är så duktig och så ödmjuk och för att hon aldrig någonsin klankar ned på någon annan.
Alla ni som skriver era elakheter både i bloggar, på Facebook och andra medier och det gäller inte bara artister. Ni griniga är MYCKET snabba att kasta er över någon krake som ni inte tycker passar. Lever ni ett ynkligt liv själva så ni alltid måste vara avundsjuka och bittra? Eller är ni ELAKA på heltid? Skärpning erfordras snarast-innan ni lastat över bitterheten på en hel generation barn!
Igår var jag på en benundersökning, minns inte vad den hade för fint namn Dohpler någonting. I vilket fall som helst så fick jag stå i en ståstol medans man undersökte mina ben med ultraljud. Men inte hade jag några åderbråck!!! Inga alls utanpå heller! De sa att jag hade god fart på blodet och rena ådror :) Glad! Det är så kul att få bra besked, det ger en rejäl kick till träningsnerven som legat förträngd nu i snart två år.
Här har vi en skicklig yrkesman!
 
Och där föll den stackars gamla döda granen som jag själv planterade för 35 år sedan.
 
Mycket duktig hjälp hade han som tur var :)
 
Så var den sjuka häggen som käre maken planterade för ca 15 år sedan.
 
Så till sist dubbelbjörken som börjat rota in sig i källaren och var planterad 1987.
 
 
Och här står yrkesmannen med sin chef :)

Kommentarer
Postat av: Joysan

Oj vad många träd nu fått ner! Kommer säkert se helt annorlunda ut när vi kommer hem 😊. Skönt att ha det överstökat jan jag tänka mig? Puss

2013-11-12 @ 13:19:13
URL: http://lovelidays.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0