Skärtorsdagen år 2014.

En fin dag, en bra dag - även om vi liksom inte hunnit med allt som vi tidsoptimister alltid tror att vi ska hinna :)
Men björkarna, som började slå ut när vi var i Nyköping den 7 april, har verkligen börjat se gröna ut ordentligt nu + att häggen är klargrön och full i knopp! Oh vad jag njuter! Det är så otroligt underbart med den här skira knoppande vackra grönskan, all fågelsång som ackompanjerar knopparna - alla vitsippor . precis allt är helt otroligt! Ingen människa hade kunna skapa detta! Och vi måste verkligen lära oss att njuta!!!!!!
Vi har städat idag. Men vi har också varit ute och njutit. Dessutom har Willys njutit av oss-vi har både månads- och påskhandlat. Eftersom vi är eko-freak så blir notan dyr. Men vi har åtminstone bättre samvete än penningmedel efteråt :) Problemet är ju att man inte alls har RÅD att vara ego längre! Vi har ju nära och kära att lämna efter oss och då har vi inget val! De måste få det bästa av allt och då måste vi ge det bästa vi förmår även om vi kanske inte varit de värsta förstörarna så har vi i alla fall varit blinda alldeles för länge :( 
 
Jag fick en städpeng idag. Ett litet klippt hjärta som låg i en porslinsskål: Handtext av en liten underbar tjej som inte bara är så klok och vacker utan även skriver väldigt snyggt och: Längtar efter OSS! Man blir så mjuk och varm och nästan smälter.
"Hej mormor och morfar! Jag längtar efter er, men nu äntligen kommer jag! Grattis Mormor! 
NELLIE <3"
Jag tror hon skrev den för något år sedan när de var här och firade mig, nu senast var det ju käre maken. 
Och jag längtar alltid, alltid, alltid efter dom. Skulle vilja vara med i deras liv, finnas naturligt på ett sätt som man gjorde förr :(
Nu är man så utanför: Rasmus fyller om fem dagar - har absolut ingen aning om vad jag ska presenta honom med så att han verkligen blir glad? Dataspel? Glöm det- har ingen aning om vad som är "inne", trend, cool, vad som just nu :( Samma problem med David, Jonatan och så Joel och alla övriga samma problem :(
Jag skulle vilja sätta mig ned med mina barnbarn (allihopa) helst utan föräldrar - och så ha en riktig diskussion om deras problem och önskemål, hur dom ser på oss, vad dom önskar av oss ...........
Vore inte det något ofantligt roligt? Ha en riktig sommarträff med alla våra barnbarn och diskutera igenom en massa saker som man aldrig hinner? Ställer föräldrarna upp på det? Det kommer inte att bli en lat vecka eller dagar-det kommer bli regler, diskussioner, kökstjänst, tvättjänst och förhoppningsvis en massa kul också. Ungefär som ett kollo, fast bara för kusinerna och andra släktingar!
Min förfrågan går: Gäller alltså ALLA barnbarn och förslaget är 3-5 dagar nu i sommar. Vi får rätta oss efter de som jobbar i första hand - men vi vill ju också att de FÖRSÖKEr verkligen komma och prata, umgås, leka, pyssla och ha roligt. Små som stora! Signe är det ju inga som helst problem med, hennes pappa är ju med och har sin dubbelroll som barnbarn och far till barnbarnsbarn :)
 
 
Glad Påsk önskar vi med dessa två nyfödda familjemedlemmar - som också kommer att vilja vara med på kusinträffen hos Farmor o Farfar / Mormor o Morfar.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0