Ännu en "elektrisk" dag till ända ......

Jag menar allt oväder, all ångest, all medkänsla, allt overkligt som händer just nu och som man inte på något sätt kan hjälpa till med och lindra :(
Men ibland kan man ändå känna skratt och glädje! Min systeryster har länge länge bett mig komma och hälsa på henne på hennes jobb: katthemmet i Töreboda. Och idag så sa jag till käre maken: nu måste vi vara lite mer sociala och försöka göra annat än sitta hemma och deppa. Vi åker till katthemmet och hälsar på systeryster och alla katter!
På vägen ned hämtade vi tidningen (Mariestadstidningen) och till vår häpnad så var där en artikel om just Katthemmet! 10 minuter därefter var vi där och jag måste få säga att det var en upplevelse! Att så många människor tar sig tid och ork att ge de här underbara djuren ett hem under väntetiden!!!! Det var verkligen fint att se. Att sedan min syster är exakt rätt människa för det här jobbet hoppas jag verkligen att även alla andra inser ! 
Väl hemma igen så har vi kollat på Ernst för sista gången i sommar, brottats med Douglas (han fattar nada - han tror att han är kung :( och det tror inte vi) kammat Bianca med nya kammen och spelat gin rummy!
God natt och sov gott alla mina nära och kära och alla övriga ute i cyberrymden :)
 
Till djurhemmet kommer katter av olika anledningar. Många har bara dumpats i skogen eller vid någon väg.
 
En av de fina som vi sett idag!
 
 
En som mötte oss i dörren och påminde oss mycket om vår egen bråkstake, Douglas!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0