En helt underbar 4:e advent.

Solen skiner på rimfrostiga träd och det är -2 gr ute.
Det är inte en vanlig dag idag, t o m en mycket ovanlig dag: min Annelie fyller år <3
För 50 år sedan idag var det en måndag. En mycket kall och snöig måndag. 5 minuter över kl 18.00 kom min vackra Annelie Helena till världen men jag fick inte träffa henne. Jag var sjuk och på den tiden fick man inte ha sina barn hos sig annat än för amning var fjärde timme. Och när jag då inte kunde amma första dagarna så fick jag inte ens se henne. Jag minns hur ledsen jag var ....... rädd var jag också för hemma låg Suzanne med lunginflammation :( Det var inga roliga dagar.  Men på julaftons morgon så fick jag träffa min baby för första gången <3 Gissa att det var en fin julklapp. Annandag jul fick vi åka hem i 26 gr kyla, det var minsann vintrar på den tiden. Jag julstädade färdigt och klädde granen. Annelies lilla korg i vit spets var färdig sedan tidigare men nu bäddade jag också för mig och min Suzann och så hade vi det supermysigt i skenet av julgranen. Ett sådant minne som sitter så fast att jag kan se varenda detalj för mig :)
 
 
Här är det fyra generationer, Annelie längst till vänster :)
 
 
Här firar vi födelsedag troligen är det 1980 när Annelie fyllde 16 år :)
 
Här har vi de två snyggingarna när de firar kusin Carolinas bröllop :)
 
 
Vardagen i Koldemo 3 januari 2007
 
 
Och nästan idag! 
Du hör säkert hur vi hurrar, du känner alldeles säkert hur mycket vi kramar dig och önskar dig en helt underbar dag i sol och värme med hela din familj runt dig!
 
 

Kommentarer
Postat av: Anonym

Fina Annelie och fina du 💕.

2014-12-22 @ 20:48:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0