Vilken underbar helg.....

trots världens dj.........e förkylning :( Alltså ibland fattar man inte vad som händer i kroppen eller i datorn? Torsdag allt ok!
Fredag morgon go to hell världens värsta förkylning? Nyser,nyser,nyser. Snor över alla gränser. Helt utmattad. Totalt värdelös. Vad ÄR detta egentligen?
Jag ringde syster yster och meddelade att om dom inte var rädda för smitta så skulle vi komma, dock ej sova över. Jag skulle köra, trodde inte att alkohol var rätta medicinen mot detta och ville vara hemma (ifall jag skulle dö). Ok, Kent fattade korrekt, han hade själv varit helförkyld sista veckan - så smitta var de inte alls rädda för. Vi åkte.
Kommer fram i halkan: marshaller tända och jättefint dukat, glad :) Mitt i allt nysande!
Så blir vi välkomnade och tillika får helt underbar mat: Kent- med T- du borde blivit kock!!
Tivedskantareller (närodlat) i en underbar svampsoppa.
Älgfärstimbaler (lyssna på ordet!) ,med rotsaker och vinbärsgelé! Helt perfekt smaksatt!
Pannacotta med äppletärningar och frivillig kanel!
Så otroligt gott så det är underdrift att säga otroligt gott! Tack Kent med T och tack Ewa-syster yster ni är verkligen så duktiga!!!!
Att vi därtill hade lite tv-mys (måste ju heja på Elisa) och så spelade spelet RETRO (vilket passade ALLA oss i ålder) och så vann ju Kent med T såklart. Han är ju inte särskilt korkad den mannen :)
Tack så varmt för en jättefin kväll både psykiskt och fysiskt! Hemresan gick bra, chauffören var ju nykter och cool, men! det var fruktansvärt halt :(
Och så var det ju den här dj.....a flunsan :( Käre maken, som fått god mat, god dryck, god gemensam vinst och allmänt kel med Asta Kask, somnade ju gott. Jag nös och snöt. Halva natten. Sedan satt jag i liggfåtöljen, inlindad i ullpläd och lapptäcke, som en kåldolm! och somnade faktiskt :) Vaknade halv 11 och hade idiotont överallt :(
Det gick över till ett läge att svagt överleva igen och med hjälp av Alvedon så kunde vi t o m hämta material till Krönikan. Och när vi då kom hem så stod där en bil och på gården stod det älskade individer: med blommor, med presenter, med glädje!!!! Till oss! För att vi skulle tillfriskna! Alltså aldrig har en flunsa försvunnit så fort, jag blev själaglad. Att sedan på FB se en (ful bild) på sig själv och se: världens finaste mamma med gillande från alla mina barn och käre bror och och .... Det var tufft! och otroligt glädjerikt! Tack alla ni underbara-det är mycket mycket sällan man blir så glad i själen som jag blivit den här helgen :) Så himla bra jag har det; helt underbara barn, helt underbara syskon och släkt, helt underbara vänner och i särklass världen underbaraste käre make!
 
 
 
 
 
Så här kul hade vi, men tyvärr kan inte smak återges, tyvärr! För det här var mycket mycket gott och då har jag ändå bara fotat soppan :)
Så blir det morgon igen, tralalalala:)
Ok! Efter att ha knöcklat upp kroppen, tagit alvedon och druckit kaffe så kunde vi börja tänka igen. Och först så tänkte vi på Krönikan. Vi kunde inte öppna de mail som kommit med historier-okej, då får man ta till det fysiska. Bil och hämtning, det gick ju bra. När vi kommer hem står världens allra bästa vänner på trappen och man får en godchock ( det är mitt alldeles egna ord)! Med blomma, med världens vackraste ljuspåse, med lotter (som gav en tia till oss) med sig själva!!!!! Alltså! Så glad!
Den här veckan har medfört så mycket till min (särdeles) dåliga självkänsla och nu ikväll är jag så innerligen ödmjukt tacksam till allt vad livet ger mig<3
 
 
Det går inte att återge känslor, men här är ett försök :)
GodNatt och sov gott! 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0