Mitt i veckan, men tyvärr inte mitt i livet :(

Symaskinsaffären har ringt och sagt att det inte är något fel på min maskin? Får hämta den i morgon och prata mer med dom. 
För övrigt har det varit en slät dag, varken upp eller ned. Men jag har tänkt mycket på goda vännen L som opereras i foten idag. Hoppas att det går bra och att hon blir bättre.  
Har tagit mått på kaklet idag och ska skicka till Josse o Robert. Troligen blir köksrenoveringen lite försenad, förhoppningsvis bara med två veckor - men vi är ju glada när det än blir :) Så har vi också bestämt att köpa ny fläkt och ny ugn. Jag vill ha vitt. Absolut inte rostfritt! Och då blev valet väldigt enkelt, det finns bara en vit ugn och två vita fläktar. Vi får se, det kanske finns mer när vi är på plats. Så ska vi passa på att hälsa på i Sannahed och helst vill vi också åka när Bra Begagnat i Hallsberg är öppet :) Och när var det som hade öppet då? Det var ju det som vi skulle komma ihåg :( vilket vi givetvis inte kommer ihåg.
Fryser gör jag, trivs gör jag inte. VAD är det som är så roligt med snö och kyla? Alla som längtar och väntar, säg mig vad som är roligt? Men så klart, åka skidor- det tycker jag med är roligt, men innan man ens hunnit leta efter skidor/pjäxor/stavar så har ju snön smält bort eller blivit is :(( Allt det andra då, som man faktiskt MÅSTE göra varje dag? Köra bil, hålla stigen till stugan framkomlig, m m. Förr skulle man ju dessutom jobba och ännu mer förr skulle man först transportera sina barn. Efter att ha skottat snö, sandat, skrapat is på alla rutor och inte fått igång bilen :( Ja, ok! Barn tycker om snö och har roligt i snön, jag får helt enkelt ge mig.
 
Harald på vinterfiske vintern 1985.
 
Eros och Cirka troligen samma vinter.
Och detta var enda vinterkorten jag kunde hitta (i datorn alltså)
Ha en bra kväll och en skön fortsättning på vintern!
 
 

Kommentarer
Postat av: Anonym

hej !
du skriver så himla bra
jag har sagt det förut och säger det igen du ska baske mej skriva en bok med innehåll som bara du kan formulera så det blir roligt och innehållsrikt
ha en bra dag det tänker jag ha
din vän

2014-01-16 @ 13:15:36
Postat av: Cirkas matte

ÅH, Jag saknar min finfina schäfer. Vilka tassar vilken päls denna fina schäfer har, anor som är med i min schäferbok:-) Inte så tokigt men hunden min var en skatt med eller utan anor.

Kram från numera Astakask diggaren.

Hoppas att ni har en himla fin helg tillsammans.

2014-01-18 @ 19:07:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0