Så är det torsdag igen :)

Torsdagen den 9 januari 2014, alltså kan vi idag fira käre makens 9 rökfria år! Salut! Att just han slutade röka är faktiskt nästan helt otroligt, han var nämligen i stort sett kedjerökare. Så pang bara-slut och inte ett enda återfall! Vi bugar och bockar, det är bra gjort!
Hela jul-nyår-tretton har den här vintern varit så fina så bättre kan inte önskas! Men så klart, sovit jättemycket har vi inte gjort: lagat mat, umgåtts, spelat spel, pratat, pratat, pratat och skrattat nära nog ihjäl oss :) Det är nog flera år sedan jag skrattat så många gånger och så mycket. Det blir minst 10 + i livet.
Men vi har också varit trötta nu efter alla helger. Dessvärre har vi dessutom sovit dåligt - så är det när man rubbar sin balans. Men inatt blev det helt ok. Och idag har jag mått superbra igen. Jag mår ju väldigt bra numera, jobbar bara hårt med att ta ikapp allt jag förlorat på alla de år jag varit sjuk. Konditionen bl a, men det är ju reparabelt som tur är :)
Pratade just nu med Joysan, som befinner sig på skidsemester i Vemdalen. Och jag blev så sjuk på att åka skidor igen eller dansa eller göra både och och vara den jag var :) Det är inte jättemycket snö i Vemdalen heller och backarna är lite isiga, men åker gör dom-en del av dom åker på näsan :) Hoppas det inte blir följder av den åkningen!
 
Det är alltså ingen av de här två som åkte på fel ände, det är därför som de ser så glada ut. Däremot är ju Joy grönögd som alla kan se så jag förstår ju att fotot är taget FÖRE skidåkningen :) Puss gumman, du kommer att fixa det jättebra!
För övrigt så syr jag, därefter syr jag. Ibland stickar jag, virkar, eller målar, eller leker med datorn eller med kameran eller är ute och går eller är i växthuset och donar - alltså det är så skööööönt att orka det mesta av vad man vill göra. Tro mig, jag vet! (jag väver också, ska snart åka på nöjesresa till Kampes i Ullervad och köpa ny varp ) och vet ni: det allra bästa av allt är att kunna andas. Tro mig igen, jag vet!
 
 
Den här lilla mysiga stugan bor de i just nu, Joy och Stefan! Och 12 personer till + Kenzo!

Kommentarer
Postat av: Joysan

Så skönt att du är tillbaka kära mamma, hörs på dig när du pratar, känns när man är i samma rum och märks när du skriver att du mår 1000 gånger bättre nu än förut <3. Hoppas pappa snart mår bättre han också. Love you! Puss

2014-01-09 @ 21:17:29
URL: http://lovelidays.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0