Söndag-så ska det låta-vår bästa dag i veckan. :)

och ikväll var det lika bra som vanligt, men det är aldrig förutsägbart!!! Vi har tittat på programmet ihop med Mimmi som kommit hem idag. Har inte träffat henne sedan 12-13 oktober 2013 så det kändes mycket mycket mjukt och skönt. Nu åker hon redan i morgon, hon blev så trött på vår Yatsy - jag fick Yatsy givetvis (eller hur Robban o Josse) (eller hur Jocke ?) --- nej, jag skojar bara :) Mimmi fick Yatsy i första slaget andra varvet :) så hon kan inte klaga! Jag vann första, Mimmi andra - så vi kan inte klaga. (jag hade ju faktiskt kunnat sopa banan med henne, men säg inget). Barn blir ju så ledsna när de inte vinner :) Jaa, så klart hon är 25 år, vad är det med det då? Hon har faktiskt själv personligen och med inlevelse ikväll sagt: jag vill inte bli vuxen än, måste jag det? Så klart hon inte måste, det finns folk som inte blivit vuxna på en hel livstid! Och det finns folk som tror att dom är vuxna, det finns folk som skiter i att bli vuxna, det finns faktiskt folk till allt. Så länge man inte gör någon illa, så länge man inte utnyttjar andra, så länge man tar ANSVAR - så har man väl alltid rätt till sitt eget liv?
 
Men är man i den här situationen då är det allvarligare, då är man vuxen!
 
Våran fina-fina Robin med sin nya lilla vackra, efterlängtade dotter som vi gläds så otroligt åt - hela familjen och släkten. Och därefter har man inte längre bara sig själv att tänka på och man blir ödmjuk, tacksam, lycklig, orolig, rädd, ångestfylld, arg, tokig ---- allt, allt, allt, allra mest fyllt till bristningsgränsen av kärlek. Alla känslor kommer fram någon gång, då efter annan: det bästa är att ta det lugnt (det är jag jättebra på, vill ni ha privatlektioner? :(  och försöka fördela känslor och väga upp de negativa med de positiva <3
 

Kommentarer
Postat av: Robin

Snart ett år sen de där (8 månader iaf) hua vad tiden går fort:)

Svar: Ja du käre Robin! Och vilket år :)
Siw Gustavsson

2014-01-27 @ 11:58:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0