Om man är en HSP (jag kallar det hispa)

alltså highly sensitive person 
så bör man nog inte se på Uppdrag Granskning. För jag blir så förb.....t upprörd och ledsen när man märker hur vårdlöst våra landsmän, politiker, jobbare, arbetsgivare, myndigheter m fl, handskas med sanning och pengar? 
Har INGEN av alla dessa jävla utsugare, fifflare och omoraliska människor sett filmen "Sanning och konsekvens"? Vet ni INGET om heder, moral och samvete?
Vi kan väl konstatera att det ändå är lite ironi (riktat mot SD-anhängare) att det var en "invandrare" som klagade på moralen! 
Bortsett från all ilska, förtvivlan och maktlöshet: vi har haft besök av glädjespridare och vi har skrattat, njutit och kramats! Tack Enyo, Mikaela och självklart era föräldrar för en fin fikastund.
Avslutar med att jag ska INTE KLAGA på sol och värme, men all sallad är förtorkad (trots idog bevattning) massor med björkar håller på att torka bort, det är inte bara jag som ........
Klart slut, ha det bra allihop och tack för hälsningen från Turkiet :) 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0