Glad, ödmjuk och tacksam!

Jag fick återkomma till livet :) Det här är 2009 och 2014
Alla har vi våra facit, mitt facit är ju självklart de fyra sista åren. När jag inte har kunnat andats, när jag bara har låtsat och skämts. De första två-tre-fyra-fem månaderna 2012
  ville jag ju inget hellre än få komma bort, få slippa! Ville inte opereras, ville egentligen bara dö, kanske klara trappen upp till vävloftet - kanske ända upp.
 
I går kväll hade vi årsmöte i Vävföreningen. Jag var en av de kaffeansvariga, den andra var ordförande: så ok då förstår ni ansvarsfördelningen :) Hon hade i stort sett gjort allt: bakat, gjort jättegoda småbitar, skaffat smör, ost, bakat bröd, börjat plocka fram- jag är verkligen ledsen, jag hade glömt att det var årsmöte, jag hade glömt att jag själv skrivit upp mig på kaffelistan. Men jag gick dit. Jag försökte verkligen. Jag bryggde kaffe, jag serverade, jag sprang med disk, jag diskade--- jag gjorde verkligen så gott jag kunde för att visa att jag ville och för att Berit skulle få ro med sitt ordförandeskap; som jag tycker att hon sköter alldeles utomordentligt bra! För att inte tala om övriga styrelsen, Inger, Kerstin, Stina,  Ingamay
suppleanter, revisorer och självklart några jag glömt :( Men inte Ingrid! Så mycket som jag högaktar Ingrid! Hon som är den som startat alltsamman, hon som alltid finns, hon som är vår stora styrka, lärdom och som alltid har  ett vänligt ord, en hjälp, ett glädjande leende, ett pushande - snällt - du kan- du är duktig!
Ingrid Andersson! En så fin, ömhjärtad, duktig, alltid hjälpsam-----hon frågar alltid hur vi mår, hon har tid med mig----
Det är inte många som har :( Och hon har verkligen inte alltid haft det lätt :( Dålig höft, halsoperationer sedan många år tillbaka. Hon har haft fyra barn, hon har kämpat för Anders fosterbarn från Polen .------
Ingrid Andersson är en kvinna som jag högaktar! Och som jag lär mig av! Och som jag inspireras av!!
 
Det vill jag avsluta med: Ingrid Andersson,En av de bästa kvinnor jag någonsin känt. Högaktning!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0