Nazistiskt våld har ökat mycket de två senaste åren.....

skriver Aftonbladet idag. Jag har varit rädd för detta hela tiden, ända sedan jag såg stora horder av de nya nazisterna i Munchen 1988. Rakade, klädda i läder och hårda kängor, gick de omkring och hotade med svängande cykelkedjor. Fy vad det var otäckt att upptäcka att nazismen fanns kvar! Och att det också fanns i Sverige fick jag flera bevis för; nazistiska dekaler på fönstren till mitt jobb bl annat. Ändå ville ingen tro det, min omgivning tyckte jag var larvig som pratade om nazister. Fram till för bara ett halvår sedan så fanns många som inte ville se eländet eller tro på vad som skrevs ibland. Men nu, när nazisterna vågar ge sig på allt fler människor t o m misshandlat fotbollspelare i Malmö-nästan till döds- nu äntligen börjar man fatta att det här är mycket mycket farligt och allvarligt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0