219 kvinnor dödade under de senaste 4 åren --- i Sverige!

Och det är inte som många tror - utländska män - den statistiken ligger ganska lika oavsett medborgarskap. En mängd våldtäktsmän blir frikända av olika skäl, UD varnar kvinnor för att turista i Indien, de indiska kvinnorna lever under nästan lika stort hot om misshandel och död som de afganska och då har vi inte kommit till Afrika ännu där våldtäkterna och morden på kvinnor är tusentals och åter tusental. Jag skulle kunna rabbla detta elände hur länge som helst ... det finns tyvärr över hela världen. Och får nazisterna som dom vill så går vi tillbaka istället för framåt. Då blir det återigen förbjudet med abort och i allra värsta fall (som vi hört från vissa SD-medlemmar) så skulle väl även vår rösträtt ryka åt fanders. Samkönade äktenskap vore inte att tänka på, inte heller adoptioner.
I Sverige går många högskoleutbildade mycket kompetenta kvinnor utan arbete eller på okvalificerade låglönearbeten trots sin kompetens. Statistiken visar nära nog 0 ökning av kvinnor till ledande jobb trots att de numera har både formell och personlig kompetens. Det politiska arbetet har ungefär samma jämställdhetsnivå som en snigel tar sig fram, inte heller är jämställdhet på något sätt en het politisk fråga. Och då pratar jag inte enbart om jämställdhet mellan könen utan på alla andra områden också: religion, sexualitet, etnicitet m m. Fortfarande blir barn med rött hår mobbade faktiskt, så var det också när jag gick i skolan. Och gott folk: VAD beror sådant på? Jo att man inte har jämställdheten klar för sig, att den inte diskuteras, inte tas med i vardagslivet! 
Av den anledningen kommer jag att rösta på Fi även i riksdagsvalet, jag är helt enkelt trött på det gubbvälde som råder precis överallt. Och risken att det ska "slå över" som en del tror är faktiskt mycket långt borta :=)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0