Ursäkta mig för den långa pausen.......

men nu kör vi igen. Som ni förstår av bilderna så har jag haft lite annat för mig :=).
Joy! Du ville se resultatet från betongkursen och jag har varit lite seg med det, bl a för att jag gjorde en blomgrupp till butiken Rustica i Nyköping och önskar därmed Stefan med familj och sambo lycka till!
 
 
 
Jag hade ju sådan tur så det fanns en nyckel att smycka blomman med, den ska stå i butiken i gallerian Nyckeln :=)
 
Så var jag ju upp och hämtade min gjutna betong och medan det har legat på tork hemma så har jag haft fullt sjå med alla blommor som ur växthuset m m, mm.
 
 
t ex den här nya raringen, ett fikonträd!
 
      
 
Här är resultatet: Bild 1 är Kerstins virkade duk-nu i betong. Bild 2 är mina grejor hela raddan, Bild 3 är Lilians, Bild 4 är när rabarberbladen packas upp, Bild 5 föreställer brutaliteten i betonggjutning och Bild 6 är en uppvisning av duktiga Hilda Matildas alster.
 
 
Och det här är: Starten på min egen lilla betonggjutningsplats :=)
 
 
 
Och här är det jag gjutit i dag :=)
 
 
Det här fatet gjorde jag på kursen. Glaskupan är efter ett gammalt årsur och äpplen är köpta på loppis men även dom är i betong.
Ängeln gjorde jag också på kursen.
 
 
 
Och några små tavlor också från kursen. Det finns lite mer grejor men det visar jag nästa gång för ni kommer inte att orka läsa det här annars.  Ha en bra lördag!
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Anonym

hej
vilken käck blomma du gjorde till affären och tack för bildkavalkaden med dina fina alster
din vän

2014-05-25 @ 07:45:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0