en mörk men härlig 1:a advent .....

tillbringad tillsammans med härliga kunder på Laggarns! Stort tack och välkomna åter! och med allra bästa vännerna som för närvarande inte mår så himla bra :( Men ni har oss i vått och torrt, vi kommer att hålla alla tummar och tår för er båda som vi tycker så himla mycket om <3
Ett gladare samtal med den yngsta, en trevlig fikakväll med vännerna Loodhs och så tv Allt för Sverige som vi verkligen tycker om! Aktuellt och där brast det för mig: Hur i Helvete kan hela världen tillåta den jakt och slakt som försiggår i Syrien med flera? Det som IS håller på med och har ekonomisk hjälp från hela världen! Har människan blivit komplett galen? Alltså jag är fostrad i humanitet, solidaritet och jämlikhet! Min älskade pappa skulle hellre ha dött än att svika sitt arbetarideal. Men då fanns inte datorer, inte internet, inte eu, inte ens hälften av den kunskap vi har eller åtminstone kan skaffa oss - om vi vill! Jag kan också dö idag hellre än att svika mitt ideal som är allas lika värde...... 
Gustav Fridolin sa ikvällens Agenda: Vi missade mycket i valet bl a att ta debatten om invandring. Vår största fråga skulle ha lydit: VEM ska vi utesluta? Syrier, kurder, homosexuella, romer eller vem?
Och där satte han fingret på min allra ömmaste punkt för det har jag frågat mig i alla år och inte kunnat nå fram till ett annat svar än att ALLA har lika värde! Om vi gemensamt slåss för allas vår rätt så skulle vi faktiskt vinna!!!!
Så jag önskar er alla en fin kväll och en god natts sömn.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0