Idag har det varit Världsprematurdagen

egentligen i går för nu är klockan 1.30 på natten och jag kan inte sova.
Världsprematurdagen är ju en dag som alltid berör vår familj så starkt eftersom vi har fler barn som fötts för tidigt. Robin som föddes efter 35 veckor och var så pass mogen att han klarade sig utan kuvös, Nellie som föddes i v 33 och så Joy i vecka 25+2. Robin och Joy var det aldrig några problem med men Nellie däremot fick bekymmer med sina blodvärden och man fick göra en blodstransfusion på henne. Men det gick bra i alla fall och idag är det tre så fina härliga människor, Robin pappa till världens finaste lilla tös, Joy blivande mamma till också världens finaste tös och så vackra Nellie som är lika begåvad som vacker. Underbara ungar är ni och vi är hyvens så stolta över både er och alla andra som dock stannade kvar på plats till det var dags :)
 
 
Här är Nellie samma dag hon föddes.
 
 
Joys kort är taget med polaroidkamera, därför så suddigt.
 
Korten är inlagda i datorn från Joys album och därför kom det med lite fler.
Av naturliga skäl har jag inga kort från den dagen Robin föddes därför att han kom till världen med buller, brak och i den värsta snöstorm jag någonsin varit med om och vem kom i håg en kamera då?
Nu ska jag försöka sova igen, riktigt gosa in med med minnen av våra tre så fina och så älskade prematura barn <3
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0