Under många många år har vi alltid haft med .....

"om strömmen går, om vi blir strömlösa en längre tid?" och vi har byggt vårt hus med den förutsättningen: om strömmen går.
Vi satte in vanlig gammal hederlig köksspis, vanlig gammal kakelugn, en nygammal insats i den gamla rörspisen och ett nygammalt dass. Dasset ville vi ju göra till komposteringsdass och det är ju säkert 21 år sedan vi planerade det här. Men tiden går, vardagen tar över, ideologin är stark men verkligheten är starkare :) dock idag har vi varit med om det första riktiga strömavbrottet på alla dessa år!!!! 
Kl ungefär 13.57 gick strömmen idag (jag blev supersur för jag satt vid min symaskin som jag längtat efter så länge!!!) och nu ikväll kl 20.33 fick vi tillbaka strömmen ..... 
Men! Det gick ju bra. Vi hade vedspisen att värma mat och vatten på, vi hade huset fullt av fotogenlampor som vi ännu inte sålt ... och mobiltelefoner som INTE var laddade ..... och  en helt vanlig kortlek att spela GinRummy med. Det gick alltså bra. Men vi fick en liten varning-vår el är viktigare än vad vi i vår vardag tror!
God kväll, sov gott!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0