Onsdag kväll, tv-kväll :

Ja, ibland blir det ofrivilligt tv-tittande. Exempelvis i kväll började käre maken titta på något så, enligt mig, "urbota dumt" som andlig sex! Det kändes kränkande att det ens fanns ett sådant program och att då min käre make tittade? Men av någon outgrundlig anledning så gick jag in i tv-soffan efter ett härligt samtal med bästa vännen! (jag var troligen mer positivt lagd då eftersom jag var glad :) och finner ett program som faktiskt är bra...... Japp! Så kan det vara här i livet. 
Så stannade man kvar i tv-soffan och fick alldeles gratis uppleva Soraya Posts lilla (men mycket bra) självbiografi. Och blev då väldigt stolt över att jag faktiskt delar  de här värderingarna och att jag röstade på Fi i Eu-valet :)  Strax efter blir jag nedstämd och minns att jag ballade ur i riksdagsvalet :(
Ja, det är inte lätt det här livet. Men jag vill ju så otroligt gärna att vi kan se allas lika värde! Stop! Glöm exterimisterna! Glöm IS! Tänk istället på varje liten individs människovärde <3 Glöm pengar, glöm makt: tänk istället på varje liten sekund av frisk luft! ren mat! frihet! Och så klart kärlek......

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0