Torsdag kväll och Hjärtbarn........

Tårarna rinner oavbrutet en timme samtidigt som det känns viktigt att vara med och se vad som kan hända i livet och vad som har hänt exempelvis mig - skillnaden är ändå enorm - jag var ju vuxen när jag stoppades in i en hjärt-och lungmaskin........
Ikväll har dock en del hänt en del som visar hur snabbt livet kan förändra sig och annat som visar storheten av vår moderna teknik. Om vi börjar med det senare så har vi pratat med Therese, i princip setat med henne i bilen på en motorväg i Las Vegas. Det är ganska otroligt och Rasmus tycker ju att det är häftigt :)
Farfar har tömt räkningspärmen för 2014 och sorterat upp och påbörjat sin årsredovisning. Mysigt ville han ha det så han tände fyra värmeljus på köksbordet och så började han sortera papper. Telefonen ringde och Bianca buffade på honom en hel del med påföljd att han blev stressad och lade en bunt räkningar på värmeljusen ......... och hjälp vad fort det går att tända eld och hur svårt det är att få det släckt fort! Där var det jag som reagerade snabbt och lyckades får stopp på alltihop men jag kände verkligen hur fort livet kan förändras.
Vi har ju haft en mysig vecka, det är verkligen härligt att få leva med barn. Få prata, skoja, se på tv, diskutera.... Rasmus är ju också så rolig, frågar om mycket - det märks att han tänker mycket.
Men allt roligt har ju ett slut, i morgon åker han hem till pappa, Henrietta, Tobias, Linn och Maja <3. Jag hoppas ju på att vi får hämta honom i Götene på söndag och därmed också träffa hela familjen igen men det kan bli så att de kommer att vara i Töreboda veckans två första dagar i stället. Förhoppningsvis får vi träffa dem i alla fall.
I Nyköping är det bara två i familjen men de har snart ett fungerande elnät i huset och har kanske börjat packa bb-väskan :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0