17 juni .....

och vi klippte allt gräs idag. Jag åkte o käre maken kutade med den lille <3 Jag trodde jag skulle frysa ihjäl - efter halva klippningen gick jag in och tog på mig varma strumpor o skor (istället för sandaler) samt vantar och jacka. Så klarade jag resten av klippningen (en timme till) och därefter har jag hackat tänder och frusit hela dagen. Käre maken klarade sig därför att han kutade - men han blev inte svettig - höll sig bara någorlunda varm.
Hur kul är det här? Jamenvisst, inte alls kul och vi kan inte göra ett s--t åt det. Kära grannfrua hon sa: ja, men man måste hitta positiva saker med allt, vi har ju i alla fall lyckats klippa gräset :) Absolut! Hon har helt rätt. Och ikväll har vi spelat dataspel ihop med henne hela kvällen och jag har lärt mig en del om att INTE gasa såsom jag brukar göra.
För övrigt är det ju midsommarplanering mitt i allt kallt regn. Matjesilltårta, matjesillsmörrebröd, rostad färsklök, inlagd sill av olika slag, lite Yvonne-köttbullar, lite prinskorv, färsk potatis, sill i överflöd, samt gemenskap, vänner och värme. Det sista är dock tveksamt, vi får nog ha midsommarbordet i köket och tända i vedspisen för att klara värmen :)
Så en godnattpuss till våra små babysar som jag tänker på alltid, ständigt och jämt :) Är så lycklig över deras liv och så orolig för hur deras framtid ska te sig? Rapport idag säger att Stockholms län tar emot och behandlar 600 våldtagna kvinnor? Män kan inte ens bli våldtagna enligt svenska jurister? Har de läst Märta Tikkanen med fel inställning tro? Och hur tänker egentligen svenska jurister? Jag blir mörkrädd när jag läser vissa domar och visst tänkesätt, har man överhuvudtaget tänkt?
Så kan vi återkomma till landstingen: Som idag lägger över i stort sett all sjuksköterskerekrytering på bemanningsföretag. Ja, där får ju i alla fall sjuksköterskorna betalt både för sitt jobb och sin långa utbildning. Men även de som äger bemanningsföretagen får ju betalt? Och vem betalar? Jo, det gör samma landsting och kommuner som i flera år nekat sjuksköterskorna höjd lön?
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0