Idag ska vi fira minnet av min älskade pappa

och mina barns älskade morfar. Han föddes idag för exakt 95 år sedan och dog 1 mars 2007
Gården pappa föddes på hette Brotorp och var uppbyggd av min farfar och min farmor. Jag vistades mycket där som barn och minns hur min kusin och jag hade många härliga dagar där. Vi sjöng för farfar som var rullstolsburen och satte stort värde på lite sällskap :) Väggklockan som tickade i farfars rum den tickar vidare idag här i Levsäng.
 
Pappa var nummer tre i en syskonskara på sju barn. Sex pojkar och en flicka. 
 
 
Här är Brotorp och kortet är så gammalt så den lilla röda stugan som skymtar på gården fanns kvar. I den stugan föddes både pappa och hans syskon.
 
 
Hör sitter farmor och farfar med tre av sina barn samt två syskon till farmor. Om jag minns rätt så är det pappa som sitter i knäet på farfar.
 
 
Och här är ett av mina favoritbilder: Fina pappa och mamma och jag själv.
 
 
Och de sista ljuva åren ......... vi saknar er så mycket fortfarande och pratar ofta om gamla tider <3
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0