Ärligt talat.....

så hade jag inte tänkt göra några mer blogg-inlägg. Jag tycker att min blogg överlevt sig själv och orsaken att jag helt enkelt inte slutade var just det och den som gav mig bloggen: som skrev det vackraste någon någonsin skrivit till mig.........
Hur som - ikväll tittade vi på Babel och det var flera inlägg som var intressanta. Men det var ett som kom mig att fundera stort och som faktiskt inspirerade mig till att än en gång göra ett blogginlägg och det var Harry Potter.
Alltså jag har inte läst en enda rad av böckerna om Harry Potter :( Jag har heller inte läst Sagan om ringen - vet inte ens om det är samma historia som Harry P. Tyvärr. Jag är ledsen. Men så korkad är jag och jag har inte ens vett att skämmas. Det är exakt samma sak med Bruce Springsteen :(, Håkan Hellström :( m fl. Jag grips inte alls av det som de har att säga. Tycker inte illa om, är liksom inte alls intresserad.........
Kan det handla om carisma? Eller vad fangen är det som gör att man dras till något eller inte dras till något?
Några gånger i tidernas begynnelse så klagade jag över det dåliga gensvar man har med sin blogg - alltså inte alla - men jag :( Då skrev faktiskt någon till mig och sa att en blogg var ju en dagbok och då kunde man ju inte kräva kommentarer. Jag blev faktiskt så himla snopen så det kändes snopet att ens bemöta. Jag hade ju i min enfald trott att en blogg var som en diskussion? Alltså att kasta ut ett tyckande, åsikt eller eller eller! Och så bli bemött, diskuterad, få mothugg, intressanta inlägg från andra m m m.
Japp go vänner, så himla korkad får man vara i en demokrati :) Ta lärdom.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0