Sista söndagen i februari 2016

 
och den första sista i vårt hem i Lyrestad :)
Vi stortrivs här och dagarna bara springer iväg. Renovering, promenader, goda vänner, liv deluxe! 
I går kväll hade vi goda vänner här på god mat och trevligt umgänge. I går fick vi också veta att vi får stort besök vecka 10 och det ska bli så himla roligt!!!! 
Så var vi ju i Lindesberg förra söndagen och planerade sommaren härliga långa semester, Treriksröset tillsammans med min älskade Gittan och Per :)
Men när vi var i Lindesberg så blev det ju inte enbart glada och goda minnen utan även sorgen efter Lasse gjorde ett rejält strandhugg. Det känns som ett sår som aldrig läker riktigt.........
Och idag läser jag en av mina favoritbloggar och ser hur hon jobbar för den son hon miste för två år sedan och visar vägen för att vi alla ska kunna hjälpa till och förebygga suicid. Det är mycket skrämmande siffror och jag tycker att vi pratar väldigt lite om det: 1 600 människor per år tar sitt liv! 4 människor varje dag väljer att dö för egen hand...........
 
http://ateljeskogslyckan.blogspot.se/
 
Jag letade efter bilder på Lasse men insåg att de inte kommit in i datorn ännu. Vi har tusentals bilder som inte blivit inlagda. Så jag tog med den här bilden i stället: 
Lasses pappa - min bästefarbror Rune, våran Britta - min bästakusin Gittans mamma, och så min egen bästapappa :). De firade sin näst äldste bror Bertils 70-årsdag. Lite lustigt att jag i dagarna blev kontaktad på Facebook av just farbror Bertils enda dotter GunBritt, som jag inte sett sedan farmors begravning i slutet på 60-talet. Livet är snirkligt må jag säga.
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0