Kortison är en god hjälp

vid många tillstånd - men! Det är svårt att sova när man står på högdos...........
Ikväll var det också tv som bidrar till sömnsvårigheter, först Springfloden - en av Svt:s ovanligt bra satsningar men ack så j-a otäck! Den påvisar verkligen samhällets upplösning i kvadrat :(
Därefter tittade vi på filmen "Jakten". En samproduktion mellan svensk och dansk tv, så otroligt bra och otäck så jag kommer nog aldrig mer att kunna sova :( Den handlade om en vanlig man, lärare, som efter sin skolas nedläggning tog tjänst på dagis. Blev utsatt för ett otroligt vuxendrev p g a en liten olycklig flickas uttalande och det hjälpte inte att hon tog tillbaka det hon sagt flera gånger. Han blev slaktad av samhället - precis i samma höga grad som flickor blir våldtagna....... Så fruktansvärt otäckt och troligen händer det i verkligheten precis som våldtäkter händer.  
Men att bli så berörd i flera timmar av berättelser - det är liksom för mycket. I allafall ikväll när jag redan är så himla ledsen och nedsatt.
Visst, jag tycker synd om mig själv. Men faktiskt med lite rätt just nu, kommer jag någonsin att bli bättre?

Kommentarer
Postat av: Anonym

❤️❤️❤️

2016-05-09 @ 00:46:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0