Idag är det faktiskt 6 november och

vi har tagit in blommorna på altanen. Den stora vackra vilt blommande fuchsian och några till. Vilken höst det har varit, det känns som om sommaren varit två månader längre än vanligt :). Här har vi heller inte fått någon snöstorm ännu men det blåser rejält och är kallt fast termometern bara visar noll.
I torsdags var jag hos tandläkaren. En ny tandläkare eftersom den förre gick i pension. Jag var småsur på den förre därför att han vid mitt sista besök lagade två tänder som gått av (jag har aldrig haft karies, men har däremot bitit av bitar ibland) och naturligtvis var inte det billigt. 2 300 kr vill jag minnas. Efter tre veckor så gick båda tänderna sönder i lagningen och då hade den rackarns tandläkaren redan gått i pension. Hur som så gjorde jag om samma sak i torsdags och denna gång fick jag betala "bara" 2 200 kr, men på kvällen ramlade hela lagningen ut i en fin liten klump :(. Jamenvisst! Det är ju bara att reklamera. Men det är ju ändå JAG som måste stå ut med en pinig stund igen och vem säger att det går bättre nästa gång?
Hur som. När jag låg där, nästan upp och ned, och med munnen öppen så kände jag mig lika utlämnad som vanligt hos tandläkare/tandhygienist. Och man är ju verkligen utlämnad, man kan ju inte ens säga något......... En otäck känsla tycker jag. Dessutom är jag inte riktig van vid den känslan, inte ens när jag blev hjärtopererad kände jag mig så utlämnad, men när det är ansiktet/huvudet så är det otäckt!
I går kväll var vi på kyrkogården och skulle tända ljus för våra kära bortgångna. Jag brukar verkligen tycka om att gå på kyrkogården Alla helgons dag, men igår var det full storm och svinkallt. Tända ljus var helt omöjligt, så det kändes lite halvdant när vi väl kom därifrån.
Men nu väntar vi på Roger och Liz, som varit på spa i Uddevalla. Hoppas de haft det helt underbart!
Har också Facetimat med Millie, hon är så himla gullig när hon pussar oss på telefonen :)
 
En fin sommarbild av två av mina kära :)
 
och en liten glad höstbild av korvälskande Neo :)
 
Ha det bra!

Kommentarer
Postat av: Suzanne

Håller helt med dig angående tandläkaren och förstår vad du menar. Lite slarvigt av dem att inte göra det grundligt från början, det ska ju inte gå sönder samma dag tycker man.
ha det bra kram S

2016-11-06 @ 15:56:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0