Jag måste ju......

få avsluta denna underbara dag med en konsert på Vara konserthus. En helt otrolig konsert som jag grät och skrattade mig igenom, av glädje, sorg, poesi, musik, närhet och kärlek. Mikael Wiehe, Björn Afzelius, Bob Dylan, Leonard Cohen ............ vad kan bli bättre? Mikael Wiehe! En hyllning till dig! Så otroligt bra så det svider! Jag måste få berätta: han har översatt 51 alltså femtioen Bob Dylan-låtar! 
Jag måste naturligtvis erkänna att jag inte var något Dylan-fan. Tyvärr. Det var så mycket annat på 70-talet som tog min uppmärksamhet och Dylan förknippade jag ledsamt nog med flower-power :( Men han har ändå alltid funnits med i mitt liv och idag (när jag betat av mina värsta fördomar) så är jag ändå så glad över att han fått Nobel-priset i litteratur. Men! När man tänker på vad Mikael Wiehe berättade om bakgrunden till Nobelpriset så ...............

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0