Svarta veckan med inslag av härlig sol........

Förra måndagen var förfärlig. Händelser som jag hellre glömmer än redogör för.Tisdagen mådde jag därför riktigt pyton. Onsdagen fick vi ett oväntat ekonomiskt tillskott, inga jättebelopp, men lite grädde på moset :).På fredagen kom dock Lizettie och det var en bra dag. Helgen firade vi i Nyköping, Millie har fyllt tre och Joy har fyllt 32. Mysigt! Och kul att träffa alla. Med tiden har vi ju lärt känna både vänner och släktingar i Nyköping.
Måndag o tisdag denna vecka var jag låg och vi kände oss dessutom förkylda och var rädda för influensa. Men på torsdagen har vi vår sedvanlig pysseldag hos kära vännerna Kjell o Lilian och den var härlig som vanligt. Och dom har ju verkligen fått en riktig solskenshistoria i familjen. Jenny har hittatt sin tvillingbror som kom till Sverige samtidigt med samma plan för snart 40 år sedan utan att ha vetat om varandra! Han har bott i Ulricehamn och hon i Töreboda! Livet är verkligen som en väv :)
Jonas A Bruhns foto.
Jonas!
Jenny!
Tänk er att få en tvilling livs levande när man just fyllt 40år :)
 
Det har ju varit fulla veckor, både på ont och gott. Men även en hel del roligt förutom påskpysslet. Vi hade årsmöte i Halmgruppen, trevliga och skrattfyllda fyra timmar. Så har vi börjat byggandet av en klädkammare och därmed följer grovingång och vävstuga automatiskt :) Ja, jobbet är tyvärr inte automatiskt med det är ändå kul att ha börjat med det. Så har vi ju kommit igång med yogan och kommer att starta maskingym på måndag och simning efter yogan på fredag. Om vi nu orkar med, vi är faktiskt ganska skröpliga :( Men här ska inte gnällas. jag tror på fullt allvar att man blir ännu sjukare när man är negativ och gnäller. 
Det är bättre att glädjas åt sådana här små finingar och jag är rikt försedda med många :)
 
Rebecca Stampe Stenlunds foto.
Fina Todd Stenlund :) Född i år! Om några dagar kommer en liten tjej Sjöberg (alltså de vet inte att det är en tjej, bara jag vet :) ) och i maj kommer en ny liten kille i Arbrå, Signes och Loves lillebror. Så jag känner mig verkligen rik! Som får så många och redan har så många :) Ha en bra helg!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0