Krokodil i Friarån

och andra vårtecken. Första maj välkommen till vår bygd igen!

Jag har varit och vävt. Börjat på en liten duk som jag döpte till Vitsippan, jätterolig att väva.

Så skulle jag plocka nässelprimörer, har inte hunnit. Basse var hemma en kort stund och så har jag lagat mat hela eftermiddagen. Entrecote med roquefort-nötsås, rostade rotsaker, coleslow och lite annat godis som färsk sparris exv.
Vi får hem efterlängtade gäster: Josse o Robert samt Rebecca och Joel.



Visst är det en krokodil?





Med vita blommor blev det Vitsippor!

Nu kommer Robert o Josse! Hej då! 

Söndag, frukost med Joel och Becca. Promenad till Hajstorp, sol men ganska tuff nordvind + årets första huggorm.

Bil till Sjötorp och årets första glass för de övriga. Kanalen öppnar i morgon så det pågick mycket förberedelse. Rebecca och Joel har ned för att hälsa på vänner och vi börjar så smått med lite middag.

Fortfarande sol men kallt.



Livsfarlig reptil.



Rebecca o Joel på språng över kanalen.




Vitsippor och vackert överblommad vide. En ljuvlig årstid

Kramis

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0