Lördag morgon

och regnet har kommit för att stanna, det är ju helt uppenbart.
Jag hade tänkt plocka nässlor för vinterbehov av soppa, men det känns inte så lockande. Det är inte lockande att så frön heller. Vi får hålla oss till vintersysslor typ stryka, mangla, städa, väva och fortsätta drömma om sol och värme. Nyheter och världshändelser är inte heller lockande, allt som skrivs är bara våld, mord och elände. Dessutom läser jag MajGull Axelsson just nu så om jag har ett latent behov av våld och elände så får jag det tillgodo av hennes böcker.



Så här blev vår lunch i tisdags Mimmi, du fick ju inget ägg din stackare.



Här är en mycket lycklig madame som inte bryr sig om att det regnar, det går fantastiskt bra att jaga möss och sorkar i alla fall och snön är ju borta!

Ha en bra dag!

Kommentarer
Postat av: Mirijam

Soppan är supergod! även utan ägg :)

Vi ses på söndag! :) Mitt tåg kommer in 20.09...tror jag :)

2010-05-16 @ 18:12:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0