Måndag morgon

och det är redan den sista maj. Dock är himlen blå och solen skiner. Jag har mycket att göra idag, måste klippa ned damasten - är lite nervös för det - har aldrig deltagit i det förr - men förhoppningsvis är Ingrid och IngaMaj där och visar.
För övrigt skall jag borsta Lillstugeväggar och putsa fönster. Lillstugan skall målas, den ser bedrövlig ut. Och numera har den ju ganska mycket besök :)

Gårdagen var fin, se här:



Rosor från Roger och Egon.


Rosor från Joy (digitala).

Så pysslade jag lite med altanen som varit lite bortglömd ett tag.



Olivträd, pelargoner och murgrönor är några av mina favoritblommor.



Fuchia är en annan favorit.



Här är i alla fall favorit ett.

Återkommer under dagen.






















.

Kommentarer
Postat av: Joysan

Hej min fina mamma! Vilka jättefina rosor du fick av pappa och Roger :-). Du får riktiga av mig när vi kommer, hihi, men de digitala var också fina :-)...Du ska inte vara nervös, du är ju jätteduktig med vävar och allt :-). och fint blev det på altanen! Olivträdet passade ju jättebra i trälådan när det fick stå där :-). Hörs sen! PUsspuss

2010-05-31 @ 10:45:21
URL: http://minipiglet.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0