Guldbaggegalan 2018!

En sevärd upplevelse. Väldigt stark #metoo- demonstration som verkligen kändes stor och ännu större med just ett steg framåt, ett steg in i en jämlik framtid. Men det var inte det enda. Hela galan kändes som om den vänt blad, från intetsägande prisande av dåliga filmer, typ Fyra nyanser brunt, och hyllande av sig själva och sin krets till ett seriöst val av filmer, ett seriöst presenterande och framförallt en superbra programledare: Petra Mede! Hon har precis den typen av humor som jag verkligen gillar, knivskarpa repliker sagda med en glimt i ögat. 
Av filmerna som vann har jag faktiskt inte sett någon. Dels p g a att vi liksom bor utanför bio-områden, vi har haft ca 4 mil tor till en biograf och då blir det liksom inte lätt som en plätt att gå på bio. Men vi ska bättra oss för minst tre av vinnarfilmerna vill jag verkligen se; speciellt Sameblod.
Idag gick vår yngsta ut med tillkännagivandet att hon sagt upp sig och skall börja ett nytt jobb. Efter snart 11 år på Ur&Penn ska hon börja på Sörmlands Nyheters företagsredaktion. (Hoppas jag säger rätt nu, annars blir det inte nådigt). Att döma av de många grattisrop och lyckosparkar hon fått i sociala medier så har hon tydligen dragit en vinstlott. Och som förälder kan jag bara hurra och tycka att nu kanske hon får en riktig möjlighet att utveckla sig själv och dra nytta av sin egen personlighet. Grattis Joy! Du kommer att stortrivas!
Vad gäller övriga älskade familjemedlemmar så har jag ju nämt de allra viktigaste händelserna, nämligen nyfödda. Men nu ska jag fortsätta presentera nyheter.
En stor nyhet, väntad i 18 år:
Anneli Svärds foto.
 
Annelie och Micke gifte sig i somras. Med endast sin egen kärnfamilj på plats och det kan man tycka räcker eftersom de är många, nära och kära! Grattis till er som alltid varit som sammanlänkade, nu är ni det även enligt lagen. Lycka till behöver jag knappt säga, vi har ju som sagt 18 års erfarenhet av deras relation!
 
Det tråkiga med min stationära dator är att det inte finns några moijis, det är svårt att få fram känslor utan bilder!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0