Man blir så glad när man

vaknar och solen strålar utanför sovrumsfönstret! Den här våren tycker jag har kännts ännu vackrare, ännu grönare än vanligt. Det verkar som om all den snö som försvann ned jorden  vattnade alla växter mer än brukligt.









Ser ni vilka jätteblad Hostan har? Näst bild visar ju en normal Hosta och skillnaden är STOR.

Så fick jag växter från Anita, en planterade jag omgående och det var tur. För den har verkligen hängt med läppen ända sedan dess, men idag såg jag första bladet som det var kraft i.

Också Anitas utländska frö som nu har gått i knopp. Är det någon i Blogglandia som vet vad detta är för blomma?
Vi har inte ens en aning om vilket land det kommer i från, men en liten försynt gissning säger Bali.

Vi fick klara besked igår. Joel är en hyvens kille, frisk, mycket intelligent och jätteduktig. Nu håller vi tummarna för en bra skola för honom och kanske ( mormors förhoppning) därmed också Nellie?



Längtar!!!

Kram

Kommentarer
Postat av: Mirijam

Jag har världens! finaste syskon :) Världens!

2010-06-16 @ 10:08:02
Postat av: Joysan

Vi har också kanonväder och ska snart bege oss ner på stan för att möta upp Sandra, David & Noah. Åh så grönt & fint det ser ut hemma! Och vad söta Nellie & Joel är :-). Jag kom på en sak, tror du att ni kan skicka min tandborstladdare via post? Det skulle vara jättegulligt. Jag betalar såklart portot! Kram

2010-06-16 @ 10:30:35
Postat av: anette

Tack för din snälla kommentar om vår blogg.

Ja nu är det härligt med alla blommor och den värmen vi har nu. Vad intressant vi måste åka till hajstorp och kolla på asparna.

Kram Anette

2010-06-16 @ 19:06:34
URL: http://www.sekelskiftesdrom.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0