I svt2 har det gått en dokumentär

om Hitler, uppspelad i tre avsnitt. Ikväll kör man repetion med avsnitt ett.
Jag vill gärna vara positiv till tanken att visa fram djävulen Hitler, speciellt nu, när han börjat gå gengångare. Men dokumentären är jag inte imponerad av, den gjorde psykologiska analyser som inte var säkerställda - mer gissningar - än fakta.  Några filmsekvenser med våld fanns inte, vilket jag tycker är bra, men! Det framkom inte heller av texten hur mycket ondska det verkligen var!!!! Däremot så fick man helt klart för sig att ALLT var judarnas och kommunisternas fel. Det blev genomtrummat ett antal gånger (alltså att Hitler ansåg det), men! Den käre Bert Karlsson i Skara har sagt så här: All reklam är bra reklam, även den dåliga. Och då är jag lite fundersam till BBC som sammanställt den här dokumentären. VAD ville man egentligen visa?
När jag ändå är gnällig så skulle jag vilja ställa frågan: VARFÖR finns det fartbegränsningar? Att jag tänker på det är ju för att en kvinna blev svårt skadad på ett övergångsställe i Helsingborg i morse. Av en taxichaufför. Alltså inget ont sagt om taxichaufförer, men de är yrkesmän? Samtidigt så lägger vår käre Jocke upp bilder på hans motionsrunda i Sydafrika, där varningstrianglarna gäller: noshörningar och krokodiler. Ungefär som att man varnar för björn i Hälsingland. Borde inte övergångsställe vara något man kör försiktigt över? Eller ser man fotgängare som lite seccond hand, ungefär som Hitler såg judarna? 
Så¨klart är det skillnad på frågorna, men! Grundvärderingar är inte att leka med, man får verkligen hålla koll på sig själv.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0