Skön kväll

setat på altanen och fikat med familjen Loodh inkl Erika som är hemma på semester. Några kunder har dykt upp då och då, men inga jätteaffärer. Däremot är jag imponerad av min kära tvättmaskin. Vi åt och drack gott i lördagskväll, bl a hemgjord ostkaka med blåbär och hallon. Det blir väldigt blåröda fläckar av det och rödvin gör inte saken bättre. Till frukost sedan tillkom lite yughurt med persika och apelsin, lite äggula, lite äpplejuice och kaffe med mjölk.
Jag kände mig faktiskt lite resignerad när jag tog bort 3 stora tidigare kritvita damastdukar från borden och tänkte; detta kommer aldrig att få bort helt.
Idag har jag manglat in kritvita damastdukar!! Det finns inte ens en antydan till fläckar!! Inte för att jag brukar bry mig så mycket om dukarna, men det är ändå imponerande:



Det här var bara början! Men gott var det och roligt hade vi.

Kommentarer
Postat av: anette

Tack för din kommentar, fläckar som går bort kan göra en lycklig.

Trevlig fest iallafall!

Kram Anette

2010-08-04 @ 14:27:31
URL: http://www.sekelskiftesdrom.blogspot.com/
Postat av: anette

Har man hus så blir det nog aldrig slut med renoveringen.

Det var ett fint hus ni tittade på.

Törnrosas kjortel är inte en clematis.

Man kan så den från frön, men jag har inte lyckats med det, så jag köpte min i våras på Handelsträdgården utanför Skövde mot Mariestad.

Ha en bra fredag!

Kram Anette

2010-08-06 @ 10:41:47
URL: http://www.sekelskiftesdrom.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0