Kan meddela

att årets första frön har stoppats i jord och det var av Anitas utländska planta, vars blommor jag fick massor av frön ifrån. Nu blir det spännande. Nästan alla pelargoner är nedklippta och sticklingar satta i jord. Jag har bestämt mig för att börja från andra hållet i år; först nedklippning och ökad vattning inkl pyttelite näring, därefter byte av jord om ca 3 veckor. Så får vi se. Olivträdet ser ju inte särskilt levande ut, citronen ser också ut att vara av det slöare slaget, men men! Det kan förhoppningsvis ta rätt väg ändå:)


Bakom ena korgstolen ser vi Anitas utländska planta.

Det här känns väldigt avlägset!

Kommentarer
Postat av: jennie

Älskade mamma! skulle bli så glad om jag kunde få tigga lite pelargoner utav dig sen..kram

2011-02-14 @ 11:22:26
URL: http://jedimi.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0