Nu har det äntligen hänt!

Jag har lyckats trassla mig in på Tradera efter sju sorger och åtta besvikelse, trassel med både lösenorde och ett som annat. Men nu är det klart! Och jag har lagt bud på den söta lilla hylla, leder än så länge men vet att det finns en hård konkurrent!

SHABBY CHIC VIT TALLRIKSHYLLA

Har haft lång diskussions-stund med sonen så nu har vi klarlagt i stort sett alla samhälleliga problem, allt från styckmord till sverigedemokraternas vara eller icke vara rent allmänt, och i synnerhet i riksdagen!

Vi har för det mesta likartade åsikter, det är bara trycket på åsikterna som är olika. Det jag trycker hårt på tycker han inte är så farligt, det han trycker hårt på tycker inte jag är så farligt
Bl a så diskuterade vi Fredsbergs skola; han tycker det är hemskt att flytta tillbaka barnen dit för ett års undervisning sedan ska de flyttas till Töreboda igen. Och det kan så vara, men på sikt sett vill jag ovillkorligen ha kvar Fredsbergs skola, jag värnar så mycket om den skolformen (b-skola) och om den miljön (grus- gräsgård med skogsdunge och idrottsplan, eget trädgårdsland och egen kompostering). Så jag håller verkligen tummarna för att det blir ett positivt beslut för friskola i Fredsberg!!!

Situationen i Australien är helt osannolik! Det är så otroligt att se flygbilderna över Brisbane så man hisnar nästan av ren skräck. Vad är det EGENTLIGEN vi människor har gjort med vår jord? Vad är det som är så svårt att förstå? Att vi med kemiska medel ändrat förutsättningar både för väderlek, odling och djurliv m m m m i all oändlighet! Är det svårt att förstå?
OK! Nu ändrar vi beteende!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0