Så mycket mörkare än så här

hoppas jag att jag slipper. För det finns mörker som verkligen tär på själen:
Idag tog domstolen beslut om att utvisa två föräldralösa flyktingbarn till Italien!!! Barnen är från Eritrea men flydde till Sverige över Italien tillsammans med sin mamma. Modern är försvunnen sedan ett år tillbaka, man vet inte ens om hon är vid liv. Barnen har omhändertagits och fått ett familjehem med föräldrar, syskon, vård och kärlek. Ena barnet är funktionshindrat flerfaldigt och behöver mer omvårdnad och kompetens än barn i allmänhet. De pratar enbart svenska, absolut inte italienska och har inte på något sätt anknytning till Italien.
Det som gör mig så heligt förbannad rent ut sagt är detta: för ett par veckor sedan redovisade Mariestadstidningen att en domare i Skaraborg själv är dömd för sexuella övergrepp, men ändå får ha kvar sitt arbete och därmed sätta sig till doms över andra som begått samma brott???? Och nu är det andra domare som dömt dessa barn till utvisning.
Min son skulle säga: mamma, du blandar ihop det här, det ena har inte med det andra att göra. Men jag säger bara en enda sak: heder och moral! vart i all världen tog ni vägen?

Kommentarer
Postat av: Robin,lillebror och dotterson.

Jag håller med dig mormor! vart tog det vägen?

2011-11-23 @ 14:37:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0